اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

خط و ربط| از اشتباه توئیتری یک کاندیدا تا طرحی برای افزایش سه‌برابری آمار ازدواج/ زاکانی: جلوی ورود دزدان با چراغ را می‌گیرم!

بسته بیست‌وششم «خط و ربط» به اظهارات نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در برنامه‌های رسانه ملی و فضای مجازی پرداخته است.

خط و ربط| از اشتباه توئیتری یک کاندیدا تا طرحی برای افزایش سه‌برابری آمار ازدواج/ زاکانی: جلوی ورود دزدان با چراغ را می‌گیرم!

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس: کمتر از ۲۴ ساعت دیگر به برگزاری مناظره سوم انتخابات ۱۴۰۰ با موضوع «دغدغه‌های مردم» مانده است و به احتمال زیاد شاهد تغییر در ساعت و شیوه برگزاری آخرین مناظره خواهیم بود. گفتنی است سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی، عضو کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از برگزاری جلسه برای تغییر در نحوه ساختاری مناظره سوم خبر داده است. او در این رابطه گفته: من پیشنهادی برای طرح جدید دارم اما نمی‌شود همه این‌ها را یک‌شبه جابجا کرد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که طبق تصمیم‌‎گیری‎‌های جدید احتمالا زمان برگزاری مناظره سوم کاندیداها به بعد از ساعت ۲۱ تغییر خواهدیافت و سوالات یکسان در مدت زمان بیشتر از کاندیداها پرسیده خواهد شد.

بسته بیست‌وششم خط و ربط در ادامه از نظرتان می‌گذرد.
 


کیفیت خودروی ملی باید متحول شود/ ظرفیت تولید را دوبرابر می‌کنیم

سیدابراهیم رئیسی با تأکید بر اینکه باید فناوری صنایع دفاعی در صنعت خودروسازی سرریز شود گفته: خودرو باید از حالت انحصاری خارج شود.

او در ادامه تصریح کرده که کیفیت خودروها باید متحول شود. جوانان ما به درستی می‎پرسند چرا می‌توانیم موشک بسازیم اما نمی‎توانیم خودروی با کیفیت تولید کنیم؟

رئیسی تأکید کرده که اگر کیفیت خودروهای داخلی به حدی برسد که بتواند با دیگر خودروها رقابت کند، دیگر نباید نگران ورود خودروی خارجی بود. خودرو باید به نحوی از حالت انحصاری خارج شود تا برای آن قیمت عادلانه تعیین کنیم. الآن یک میلیون خودرو در کشور تولید می شود اما با زیرساخت‌های موجود می‌توانیم در گام اول این میزان را به یک میلیون و ۶۰۰ دستگاه و در گام دوم به دو میلیون خودرو افزایش دهیم.

رئیسی در جمع علما و بزرگان اهل سنت کشور نیز گفته: امروز همه ما، شیعه و سنی، یک درد مشترک داریم و آن درد مردم است. در این کشور هزار سال است که شیعه و سنی در کنار هم با سفره مشترک زندگی کردند. هر جا لازم بوده همه با هم جانفشانی کردند، ۱۳ هزار شهید اهل سنت برای این کشور جان داده‌اند.
 


کشور را نباید معطل تحریم‌ها گذاشت/ سهم نقش‌آفرینی زنان در فضای مجازی باید ۵۰درصد باشد نه ۱۳درصد 

سعید جلیلی گفته: رتبه دوم بیکاری کرمانشاه را ناشی از مدیریت غلط می‌دانیم. امروز هر جوان کرمانشاهی باید در بخش‌های تولید و صادرات نقش آفرین باشد. با آموزش و مهارت آموزی می‌توان به رفع مشکل جوانان کمک و آنان را به عرصه تولید و کارآفرینی وارد کرد.

او همچنین تأکید کرده: باید اسامی افرادی که وام بالای یک میلیارد می‌گیرند اعلام شود. افرادی بدون وثیقه لازم، هزاران میلیارد وام می‌گیرند ولی یک جوان با چند وثیقه می‌تواند ۲۰ میلیون وام بگیرد. رئیس بانک مرکزی در این زمینه باید پاسخگو باشد.

جلیلی تصریح کرده: کشور را نباید معطل تحریم‌ها یا فلان انتخابات گذاشت. دشمن اهرم خود را همیشه دارد. هنر رئیس جمهور گرفتن اهرم و کنترل کردن آن است. سال ۹۲ هنگامی که مسئولیت داشتم معتقد بودم که مشکلات کشور ربطی به تحریم ندارد.

جلیلی گفته: یکی از ظلم‌هایی که به زن‌ها می‌شود، نگاه جنسیتی به زن است نه نگاه هویتی. هر برنامه‌ریزی که می‌شود باید نقش زن را در نظر بگیرد و گرنه ناقص و ضعیف خواهد بود و نتیجه لازم را نمی‌گیرد. این هم عرصه‌های محدودی نیست.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش با طرح این پرسش که حجاب یعنی چه؟ توضیح داده که اصلاً حجاب یعنی لباس اجتماعی بانوان؛ یعنی ضرورت حضور زن در جامعه. چون اگر حضور زن در جامعه ضرورت نداشته باشد که حجاب معنی نداشت. صحبت از یک لباس اجتماعی است، با همه حکمت‌هایی که رب العالمین تدبیر کرده است برای انسان.

جلیلی تأکید کرده این روزها همه می‌گوییم نقش خانم‌ها مهم است. خب در عرصه فضای مجازی که خانم‌ها هیچ محدودیتی هم ندارند، چرا فقط ۱۳ و نیم درصد کار مفید و نقش موثر مربوط به خانم‌هاست؟ این باید پنجاه درصد باشد.

 


نهضت بزرگ خانه‌سازی ایرانیان را راه‌اندازی می‌کنیم

محسن رضایی تأکید کرده که سند پیشرفت هر استان را امضاء و آن را اجرا می‌کنیم. دولت «اقدام و تحول» به دنبال پایان دادن به ادعای بی‌پایه است. در استان‌ها مناطق اقتصادی ایجاد و مسئولیت آن را به همان استان می‌سپاریم.

رضایی با انتقاد از این موضوع که چرا باید چند نفر در تهران برای همه ایران تصمیم بگیرند گفته: برای هر استان برنامه خاص آن استان با کمک مردمان همان استان تهیه شده است. در انتخاب استانداران پارتی بازی نداریم و برای انتخاب، ۱۰ کاندید توسط جمعی از نخبگان استان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در نهایت دو تا سه نفر به دولت پیشنهاد داده می‌شوند

او وعده داده که نهضت بزرگ خانه‌سازی ایرانیان را راه‌اندازی خواهد کرد. رضایی در ادامه توضیح داده که ۱۰ درصد هزینه مسکن آورده مردم خواهد بود و مابقی را بانک‌ها به‌صورت وام می‌پردازند.
 


وزارت خانواده و جمعیت را تشکیل می‌دهیم/ جلوی ورود دزدان با چراغ را می‌گیرم!

علیرضا زاکانی گفته: خیانت بزرگ جریان رقیب ما این است که موضوعات فرهنگی مانند مسائل زنان، آزادی و فضای مجازی را تبدیل به مسائل سیاسی و امنیتی می‌کنند.

او تأکید کرده: از سال ۹۲ به دنبال بازنگری در قانون کار بوده‌ایم اما برخوردهای سیاسی عده‌ای در مجلس باعث شده تا این کار معطل بماند؛ چراکه عده‌ای تا سراغ قانون کار می‌رویم فریاد می‌زنند و می‌گویند دست نزنید!

زاکانی با بیان این نکته که در حال حاضر ۱۰ هزار و ۵۰۰ قانون در کشور داریم که با آیین‌نامه‌های آنها به ۵۰ الی ۶۰ هزار قانون و مقرره می‌رسد گفته: به دنبال این هستیم که اینها را در قالب ۴۳ جلد قانون مادر تعریف کنیم تا فرصت ورود دزدان با چراغ که از قانون سوء استفاده می‌کنند گرفته شود؛ ظرف ۳ سال باید این کار را انجام دهیم و همزمان در جامعه فرهنگ سازی صورت بگیرد.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفته: نمی‎‌گذارم بانک‌‎ها، بنگاه‎‌داری کنند. بانک‌ها تبدیل به کارفرمایانی شدند که هیچ کاری با تولید و اقتصاد ندارند و سودجویی می‌کنند. هر بانکی را که در خدمت تولید و اقتصاد نباشد محدود خواهم کرد. 

زاکانی وعده داده که در رویکرد تحولی فرهنگ و اجتماع، توجه به عنصر خانواده و جمعیت را به طور ویژه مدنظر دارد و برای ساختار دولت نیز جمع‌بندی این است که باید وزارت خانواده و جمعیت را داشته باشیم که نقطه تمرکز و فعالیت آن بر روی مسأله جمعیت است. در مجلس نیز بازبینی ساختار کمیسیون‌ها در دست انجام است و در بالاترین سطح نیز شورای عالی خانواده نقش هماهنگ‌کننده را دنبال خواهد کرد.
 


با بازار انحصاری خودرو در داخل موافق نیستم

محسن مهرعلیزاده گفته: به واردات انحصاری خودرو معتقد نیستم و در مورد انحصار خودروسازی در داخل نیز موافق نیستم.

او در ادامه افزوده باید رقابتی شدن این عرصه را ممکن سازیم. اقتصاد صنعت خودروسازی، اقتصاد قابل تکیه‌ای است که می‌بایست از بعد کیفیت به آن رسیدگی کنیم تا به مشتری نیز اجحاف نشود.به این معنا که کیفیت حتما پایش، قیمت تمام شده کنترل، بهره‌وری بالا رود و از سوی دیگر، توزیع به نحوی باشد که خودرو را از کالای بورسی بودن در آوریم تا برخی از قدرت تخریب نقدینگی به سمت خودرو نرود که تولید را تحت تاثیر مسائل ثانوی توزیع و دلال قرار دهد.
 


برای سالانه یک و نیم میلیون ازدواج برنامه داریم 

سیدامیرحسین قاضى زاده هاشمى گفته: ما با کمک مرکز عملی اسلامی پیشرفت به یک مدلی رسیدیم که یک وزارتخانه تشکیل بدهیم به نام خانواده که موضوع آن ازدواج و پایدار سازی ازدواج و فرزندآوری و رسیدگی به آسیب های اجتماعی است. 

او در ادامه تصریح کرده که یک صندوق درست کردیم که برای ازدواج تامین جهیزیه و ازدواج و اشتغال خانواده اعتباری پیش بینی کرده است. الان حدود ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار ازدواج در سال داریم با این طراحی ما تا سه برابر یعنی یک و نیم میلیون ازدواج افزایش پیدا بکند. 

قاضی‌زاده در ادامه گفته: طرح‌های مکمل دیگری نیز داریم که برای کل کشور است؛ مثل طرح مسکن و اشتغال که به تکمیل و تعمیق این موضوع کمک می‌کند.

او تأکید کرده که انتخابات، تازه در حال شکل گیرى در افکار عمومی است و مردم کم کم در حال مقایسه کردن کاندیداها باهم هستند و رقابت‌ها در حال جدی‌تر شدن است. این  روند خوبی است و حتما منجر به افزایش مشارکت‌ مردمی خواهد شد. ما حرف‌هایمان را با جدیت مطرح می‌کنیم تا مردم هم بتوانند انتخاب درستی داشته باشند و بین این افرادی که در صحنه هستند ان‌شاءالله انتخاب اصلح داشته باشند.
 


حل مشکلات اختیاراتی فراتر از رئیس بانک مرکزی می‌خواهد

عبدالناصر همتی گفته: ما نیاز داریم تورم را مهار کنیم در غیر این صورت این تورم سفره عده زیادی را کوچک و عده کمی را بزرگ‌تر می‌کند.

او با بیان اینکه شاید مردم از من سوال کنند تا کنون رئیس بانک مرکزی بوده‌اید چرا اقدامی نکردید؟ گفت: بخشی از این موضوع به تحریم‌ها برمی‌گردد و بخشی به اختیارات من در بانک مرکزی چراکه حل این مشکلات قدرت و اختیاراتی فراتر از رئیس بانک مرکزی می‌خواهد.

همتی گفته: بنای من این است که ۳۰ درصد مشاغل در بخش دولت و غیردولت دست زنان باشد و ۵۰ درصد کابینه حتما در دست زنان و جوانان خواهد بود.

او ضمن بیان اینکه من عادت ندارم شعارهای پوپولیستی بدهم که امکانات آن وجود ندارد، تأکید کرده: توزیع درآمد در کشور باید اصلاح شود و ما نیاز داریم که مردم رفاه بیشتری داشته باشند.

همتی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرده: با وجود تحریم، ثبات اقتصادی به طور کامل برنمی‎‌گردد. او در بخش دیگری از صحبت‌هایش تأکید کرده که اروپا در مقابل آمریکا اختیاری از خودش ندارد.

همتی معتقده که برجام مبنای خوبی برای تعامل است. خوش‎بین هستم در دولت فعلی تحریم لغو شود اما اگر نشد این موضوع جزو اولویت‎‌های اصلی من خواهد بود.

کاندیدا توئیت | از پاسخ جلیلی به توئیت همتی تا کنایه زاکانی به فرصت دولتی‌ها برای پاسخگویی
 

 


لازم به ذکر است همتی تصویر «مائو» رهبر فقید چین را به اشتباه به جای رهبر کره شمالی منتشر کرده که همین اشتباه، واکنش‌های بسیاری را در پی داشته است.
 

 


نوشته‌ همتی و مهرعلیزاده را پدرخوانده‌ها می‌نویسند!

فومنی، دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه همتی سلطان تورم است، تاکید کرده: تیم روحانی در ستاد همتی فعالیت می‌کند. تمام نوشته‌های همتی و مهرعلیزاده را پدرخوانده‌ها برایشان می‌نویسند. 

قوه مجریه در ۸ سال اخیر باور مردم را سوزاند

نیکزاد در گردهمایی حامیان رئیسی در تهران با بیان اینکه انتخاب غلط سبب سوزاندن باورهای مردم به نظام شده است، گفته: چرا ۱۱ نفر باید ۹۰ هزار میلیارد را پس ندهند و رییس بانک مرکزی خود را از این کار مبرا بداند؟

رئیسی اصلح است

آقاتهرانی گفته: بین تمام این هفت نفر سیدابراهیم رییسی، اصلح‌ است و همگی باید پای انتخاب درست خود باشیم. او همچنین تأکید کرده که ایشان در قوه قضاییه در حد توان خود با مفسدین برخورد کرد و ما نیز جز توان هر کس از او کاری نمی‌خواهیم.

دیپلماسی علمی در دستور کار دولت رئیسی است

متکی، سخنگوی شورای وحدت با اشاره به اینکه ارتقاء جایگاه ایران در تولیدات علمی از مهم ترین برنامه‌های دولت آینده خواهد بود، گفته: آقای رئیسی با باور به جایگاه علم به فناوری و نیاز کشور به این عرصه در حوزه ارتباط دانشگاه با صنعت برنامه‌های ویژه‌ای را خواهد داشت. خنثی‌سازی تحریم‌ها  و دیپلماسی علمی در دولت آقای رئیسی در دستور کار جدی قرار می‌گیرد.

محروم‌کردن خودمان از انتخابات هیچ ره‌آوردی ندارد

عطریانفر با تأکید براینکه موضع کارگزاران حمایت قطعی از همتی است گفته: محروم کردن خودمان(اصلاح‌طلبان) از انتخابات هیچ ره‌آوردی برای ما ندارد و چه بسا ما را از توفیقات آینده باز دارد.

گلایه مهرعلیزاده از خاتمی

خبرهای نیمه محرمانه حاکی است محسن مهرعلیزاده به محمدخاتمی رییس دولت اصلاحات نامه نوشته و ضمن گلایه از عدم حمایت اصلاح طلبان از او، تاکید کرده که در مناظرات در تبیین مواضع اصلاح طلبان نه از راس ترسی دارد نه از حصر. تاکنون خبری مبنی بر اینکه موضع خاتمی به این نامه چه بوده در دست نیست.

از گوشه و کنار انتخابات

- صادقی‌مقدم عضو حقوقدان شورای نگهبان گفته: ایده ستاد کرونا با موافقت شورای نگهبان همراه شد که باید از ۷ صبح تا ۱۲ شب صندوق‌ها برای رای‌گیری فعال باشند و البته اگر کسی پس از این ساعت نیز حضور داشت رای دادن او بلامانع است. همین امر موجب می‌شود که پایان تبلیغات نیز هفت صبح باشد.

- براساس نظرسنجی ایسپا، ۳۷ درصد از افراد بالای ۱۸ سال کشور، مناظره دوم انتخاباتی را تماشا کرده‌اند.

- به گفته سید احسان قاضی‌زاده هاشمی عضو کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات، بر اساس مصوبه کمیسیون، مقرر شده دولت در یک برنامه ضبط شده به مدت ۸ دقیقه، به اظهارات نامزدهای انتخابات در جریان نخستین مناظره پاسخ داده و از عملکرد خود دفاع کند.

- در آستانه برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، جمعی از علما، روحانیون و نخبگان اهل سنت با صدور بیانیه‌ای، آیت الله سید ابراهیم رئیسی را به عنوان کاندیدای اصلح معرفی و بر حمایت از این کاندیدای انتخابات تاکید کردند.

- محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، الهام فخاری عضو شورای شهر تهران را به عنوان معاون امور زنان ستاد انتخاباتی خود منصوب کرده.

- آخرین خبرها خبرها حاکی از آن است که کانادا مانع برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برای ایرانیان مقیم این کشور شده. در همین راستا سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفته: اقدام دولت کانادا در عدم همکاری برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران برای ایرانیان مقیم کانادا غیر قانونی و خلاف حقوق بین الملل است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول